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Creator  Haruko fujii (藤井 晴子)

京都 (長岡京)在住。

2015年4月に10年来愛用する 和雑貨・江戸小紋きもの・旅好き の3つを掛け合わせた Co-mo-n のアイデアを得る。年7月、自作品の Online販売をスタート、2017年秋よりリアル出展販売も行う。'18年3月開業。

 

(それまで)

大阪芸術大学卒。クラシック音楽のセミプロ器楽奏者として、5年間のフリーランス活動の後、内資と外資系企業に約12年間勤める。主に内勤職の経験を積む。この間北米短期留学、外大ビジネスコース修了、東南アジア勤務、米国出張を経験。ビジネス、現地の友人を訪ねたり、一人旅で訪れた海外は20都市16ヶ国以上。

 

lives in Nagaokakyo, Kyoto.

In April 2015, I got the idea of Co-mo-n (こもん), which is a combination of Japanese goods, Edo-komon kimono and travel lovers, these were my favorite three things since 10 years. In July of the same year, I started selling my works on the web. From the autumn 2017, started participating in event and selling at the Marche. started up my business in March 2018.

 

Before . . .

I graduated from Osaka University of Arts. After five years of freelancer as a semi-professional instrumental musician in classical music, I worked at domestic and foreign companies for 12 years. mainly gained an internal work experience. During this time, I studied abroad in North America short time, completed a business course at the university of foreign studies in Japan. I experienced working in Southeast Asia and business travel to U.S. Over 20 cities and 16 countries visited on business, visiting local friends or traveling alone. 


 【主な出展経歴】

▼2016年 

 1 月 

Creema Craft Party 2016 @ インテックス大阪
4 月 

着物フリマ✖和小物マルシェ @ 糸でつながる33mのマーケット『itonowa』(京都島原)

▼2017年

10~12月 

神戸三宮・岡本、大阪本町のレストラン、カフェでイベント出展

▼2018年

5月 

- 期間委託 @ ヘア & スパサロン Blue Ocean (京都新町) 

6月 

RAKURO MARCHE#1 @ THE SHARE HOTELS RAKURO 京都 (丸太町)

9月 

京都アートフリーマーケット 2018 秋 @ 京都文化博物館 (三条)  

10月 

-「いいものマルシェ」クラフト雑貨コーナー @ 大丸京都店7F催事  

1 1月 

期間委託「Kyoto Creators Collection」 @ 東京ソラマチ(東京スカイツリー) 

▼2019年

 1 月 

手作市場 期間限定SHOP @ 東急ハンズ心斎橋店 (大阪心斎橋) 

5月 

第2回 文具と紙と暮らし市 (KOBE香水物語ブースにて) 出品 @ KIITO (神戸) 

10月

初個展「キモノ生地や柄の Bag in bag 小物展」@ 長岡京市立 神足ふれあい町家

12月

第16回 しまもと手作りコミュニティ市  (大阪府三島郡島本町)


Mission

  • 昔ながらの和を日常に取り入れた、豊かなくらしの創造と提案
  • キモノ文化の継承と発展促進
  • モノを通じて、国内だけでなく海外への認知度UP
  • Creating and suggestion of good life which adopted traditional Japanese culture for dairy life.

  • Inheritance, development and promotion of Kimono culture

  • Through the goods, raise the profile of EDO-komon pattern in overseas not only domestic.